İnsan sağlığını büyük bir tehlikeye atan ve yanlış ilaç kullanımı sonucu hayatını kaybeden hasta sayısı da küçümsenmeyecek bir oranda. Abdi İbrahim, birçok araştırma sonucunda ortaya çıkan bu çarpıcı bilgi karşısında duyarsız kalmadı ve bir kampanya başlattı. Kampanya ile hem sağlık alanında hem de ekonomik alanda uzun dönemli toplumsal fayda sağlayacak etkinlikleri de kapsayan bir platform oluşturuldu. Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, akılcı ilaç kullanımının; "Kişilerin klinik bulgularına ve bireysel özelliklerine göre uygun ilacı, uygun süre ve dozajda ve kolayca sağlayabilmeleri'' anlamına geldiğini belirterek, "Halk sağlığı ve toplumun çıkarını gözeten Akılcı İlaç Kullanımı; ilaçlı veya ilaçsız, etkili ve güvenilir tedavinin tanımlanması, eğer ilaçla tedavi uygulanacaksa uygun ilaçların seçimi, her bir ilaç için uygun dozun ve uygulama süresinin belirlenmesi ve uygun reçetenin yazılması basamaklarının izlenmesi aşamalarından oluşur. Bu doğrultuda, Türk ilaç sektörünün lider firması olmanın getirdiği sorumluluk duygumuzla kampanyaya destek vermek, toplumda bu doğrultuda bir farkındalık sağlamak bizler için kritik önem taşıyor.'' dedi. Barut, kampanya ile "ilacın doktorun önereceği doz ve sürede, eczacıya danışılarak kullanılması'' gerekliliğine dikkati çekiyor. Sektörün gelişimine de değinen Barut, 2010 verilerine göre Türkiye'nin, Avrupa'da 6., tüm dünyada ise 14. büyük ilaç pazarına sahip olduğunu, ilaç pazarındaki büyümeyi anlayabilmek ve konuya dair bir öngörüye sahip olabilmek için ilaç harcamalarını tetikleyen faktörleri iyi incelemek gerektiğini söyledi. Türkiye'nin demografik yapısındaki değişimin, ilaç pazarını etkileyen ana faktörlerin başında geldiğini vurgulayan Barut, bebek ölüm oranında son yıllarda belirgin bir azalış kaydedilirken, beklenen yaşam süresinde ise yaklaşık 2 yıllık artış gözüktüğünü, bunların doğal sonucu olarak da sektörde önümüzdeki yıllarda bir büyüme trendi beklendiğini kaydetti. Verilen bilgiye göre, Abdi İbrahim, Akılcı İlaç Kullanımı kampanyası kapsamında, doktor ve eczacı işbirliğinde, görsel ve basılı malzemelerle sağlık kuruluşları üzerinden kamuoyuna mesajlarını ulaştıracak. Şirket ayrıca, TV reklamları, radyo spotları ve dergi ilanlarıyla da daha geniş bir kitleye ulaşarak kaynak israfının engellenmesi ve daha sağlıklı bir toplum oluşumuna katkıda bulunmayı amaçlıyor.
Barut, Abdi İbrahim olarak 2011'i başarılı bir performans ile kapattıklarını belirterek, "2011'de yüzde 10 büyüyerek 7,9 pazar payı ile kapattık. 100. yılımızda global hedefler ve sürdürülebilir liderlik hedefimiz doğrultusunda Vizyon 2021 Stratejimiz ile yola çıktık. Bu stratejinin en önemli ayaklarından biri, kurumumuzun sosyal sorumluluk anlayışına dair faaliyetlerinin toplumsal eğitim konusuna ayrılmasıydı.'' şeklinde konuştu.
Zaman
İVEK © 2016 / Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
ZeplinGo® | Web Sitesi Tasarımı ile hazırlanmıştır.
İLETİŞİM