Hacamat, vücuttan kirli kanın alınması suretiyle yapılan bir işlemdir. Öncelikle hacamat bahsine, sahih hadisler üzerinden de değinmek gerekir.
Hacamat Peygamber Efendimizin ve Sahabelerin de uygulamış olduğu, bizlere de tavsiye ettiği uygulamalardan biridir. Bu önemli tedavi yöntemi, maalesef günümüzde sadece ticari amaç taşıyan kimselerce yalan-yanlış hadisler uydurularak bir gelir kapısı olarak da görülmektedir. Bu yüzden dikkate aldığımız hadislerin sahih olması gerekmektedir.
Hacamat konusundaki hadisleri 4 alt başlık altında toplarsak;
1-Hacamatın tavsiye edildiği hadisler,
2-Hacamatın nereden yapıldığıyla ilgili hadisler,
3- Hacamatın ne zaman yapıldığını belirten hadisler,
4- Hacamat yapan şahıs bunun karşılığında ücret alabilir mi? konusuna açıklama getiren hadislerdir.
(* işareti ile hadisler belirtilmiştir.)
1-Hacamatın Tavsiye Edildiği Hadisler(Peygamber Efendimizin Buyurdukları)
*3 şeyde şifa vardır. Bal Şerbeti, hacamat, ateşle dağlama. (Dağlama daha sonra peygamberimiz tarafından yasaklanmıştır. Bu da demek oluyor ki dağlama yararından çok zarar veren bir yöntemdir. )
*Ben Miraç Gecesi bir toplulukla karşılaştım ki o topluluk şöyle dedi: "Ey Muhammed! Ümmetine hacamatı emret " . ( Arapçadan çeviri yapıldığında eylem 'emretmek' olarak geçse de bu kesinlik anlamında kullanılmamıştır. Yapılması gerekir anlamında bir tavsiye niteliğindedir. Diğer bir hadiste ise "Hacamat yapman gereklidir" dedikleri ifade edilmiştir. -Bu iki hadis de zayıf hadistir.-)
*Sizin tedavi olduğunuz şeyin en hayırlısı hacamattır. (Bu da hacamatın bir tedavi yöntemi olduğunu açıkça gösteren hadislerden birisidir.)
*Şifa bal şerbetinde ve hacamattadır.
*Hacamat yapan ne iyi kuldur ki vücuttaki kirli kanı atar, beldeki ağrılarını dindirir ve gözleri parlar. (Gözlerin parlamasından kasıt, insanın sağlıklı iken sağlıksız haline göre daha dinç bakmasıdır.)
2-Hacamat Nereden Yapılabilir?
Bir hadiste peygamberimizin 3 defa hacamat olduğu; ilkini omuzları arasından, diğer ikisini boynun yan tarafından olduğu (boyun damarlarından) belirtilmiştir. Fakat boyun damarlarından yapılması tehlikeli olduğundan Cebrail Aleyhisselam tarafından peygamberimize, boyun damarlarından yapılan hacamatın yasaklandığı iletilmiştir.
Hacamatın baştan olabileceği (enseden), vücudun herhangi bir yerindeki dolaşım bozukluğundan dolayı olabileceği, akciğer rahatsızlığı var ise sırttan ve belden olabileceği belirtilmiştir.
3-Ne Zaman Yapılır?
*Sizin hacamat olacağınız günler 17.-19.-21. günlerdir.
*Kim ayın 17,19 yahut 21. günlerinde hacamat olursa her hastalığa şifadır.
Hacamatın pazartesi, salı ve perşembe günü olunması uygun görülmüştür. Alimler, rahatsız olan kişinin bu günleri beklemek zorunda olmadığını belirtirler. Fakat hacamatı alışkanlık haline getirenlerin ayın 17-19-21 tarihlerinde olması uygun görülmüştür.
Hacamat gece de gündüz de olunabilir.
İhtiyacın olunduğu herhangi bir zaman hacamat olunabilir.
Peygamber efendimiz oruçlu iken hacamat olmuştur. Buradan hacamatın orucu bozmadığını anlıyoruz.
4-Hacamat Ücretle mi Yapılır?
Efendimiz hacamat olurdu ve yapan kişiye karşılığını(ücretini) mutlaka verirdi. Bu da bize, hacamat yapan kişinin aldığı paranın helal olduğunu gösterir. Elbette hacamat yapanın bunu hakkıyla yapması mühimdir.
Peygamber Efendimiz, "Muhakkak ki her hastalığın ilacı vardır. Hastalığın ilacı uygun gelirse, Allah'ın izniyle kişi şifa bulur." buyuruyor. Öyle ki bizler, şifayı aramalı ve en uygun tedavi yöntemini seçmeliyiz.
Mustafa MELİKOĞLU
İVEK © 2016 / Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
ZeplinGo® | Web Sitesi Tasarımı ile hazırlanmıştır.
İLETİŞİM