Kılavuza göre kozmetik ürünler tanıtılırken adı, markası, fonksiyonu, iç ve dış ambalajındaki kullanım amacı ve şekli mutlaka belirtilecek. İnternette tanıtım yapılırken de bunlara ilaveten, tanıtım yapanın unvanı, posta adresi ve iletişim bilgilerine yer verilecek.
-Güzelleşme vaadi kanıtlanabilir olacak-
Kozmetik ürün tanıtımında kullanılan iddialar gerçek, kanıtlanabilir olacak, ürünün özelliklerini doğru ifade edecek.
Uzman sıfatıyla bilgisine başvurulacak kişiler, bunu ancak kozmetik mevzuatı çerçevesinde yapabilecek.
Tanıtımlarda, bilimsel çalışmalardan alıntı yapılacak veya tablo ya da diğer görsellerden yararlanılacaksa, atıfta bulunulan bilimsel çalışmanın aslına sadık kalınacak, kaynaklar tam olarak belirtilecek.
Kılavuz, tanıtımlarda yer verilecek test sonuçlarıyla ilgili de bir takım sınırlamalar içeriyor.
Memnuniyete dayalı testlerde, katılımcı sayısı ve yalnızca memnun kullanıcı sayısı ve/veya yüzdesi belirtilecek.
İstatistiksel olarak geçerli bilimsel testler ile memnuniyete dayalı testler birbirinden açıkça ayırt edilebilecek.
-Öncesi ve sonrası orantılı olacak-
Tanıtımlardaki ''öncesi'' ve ''sonrası'' gibi görsel sunumlar, ürünün etkinliğini orantılı ve tutarlı şekilde yansıtacak.
Ambalaj bilgilerinde, tanıtım malzemelerinde ve diğer tanıtımlarda ürünlerin gerçekte sahip olmadığı nitelikler varmış gibi kullanılamayacak, ayrıca bu yönde imada bulunulamayacak.
Tanıtımlarda ayrıca Sağlık Bakanlığı'nın adı ve/veya logosu da kullanılamayacak.
Kurum/kuruluş, kişi adı, amblem, logo ve diğer özgün kurumsal kimlik unsurları, tüketiciyi aldatıcı özellik taşımayacak.
Ürün araştırmasına katılan kurum, kuruluş veya kişilerin adları ve belgeleri izinsiz kullanılamayacak.
-Belgesiz ''çevre dostu'' denemeyecek-
Belgeye dayanmıyorsa kozmetik bir ürünün ''çevre dostu'' olduğu iddia edilemeyecek. Tanıtım malzemelerinde bunu ima eder işaretler içermeyecek.
Kozmetik yönetmeliğine göre yapılması zorunlu, başta ürün bildirim işlemleri olmak üzere diğer tüm işlemler tanıtım amaçlı kullanılamayacak.
İnsan ve çevre sağlığına zarar veren ve güvenliğini tehdit eden tanıtım yapılamayacak.
Haksız rekabete yol açabilecek, tüketiciyi yanıltıcı tanıtım yapılamayacak.
-Yanıltıcı reklam nedir--
Kozmetik ürünlerin tanıtımıyla ilgili kılavuza göre şu durumlarda yanıltıcı tanıtım yapılmış sayılacak:
-Ürünün olmayan özellikleri var gibi gösterilir veya doğru olmayan bilgi verilirse
-İddia edilen etki bilimsel olarak kanıtlanmamasına rağmen tüketicide, etkinin kesin olarak sağlanacağı beklentisi oluşturulursa
-Bilimsel çalışmaların sonuçları ile ürünün etkinliği hakkındaki iddialar uyumlu olmazsa
-Uygun ve/veya uzun süreli kullanımda herhangi bir istenmeyen etkinin ortaya çıkmayacağı iddia edilirse
-Üreticinin, ürünü tasarlayan veya kendileri için çalışan kişilerin eğitimi, yeterlilikleri ve başarıları hakkında yanlış ve/veya yanıltıcı bilgi verilirse
-Tanıtım içeriği benzer ürünleri karalayıcı mesajlar içerirse
-Tanıtımda kullanılan ifadeler, tüketiciyi, ürünün kozmetik mi yoksa beşeri tıbbi ürün (ilaç) mü olduğu yanılgısına düşürürse
-Örtülü tanıtıma yasak-
Yapılan faaliyetin tanıtım olduğu kolaylıkla algılanabilecek, örtülü tanıtım yapılamayacak.
Kozmetik ürünün herhangi bir hastalığı tedavi ve/veya teşhis ettiği, önlediği, fizyolojik fonksiyonu düzelttiği, düzenlediği ve/veya değiştirdiği, fizyolojik fonksiyonları yenilediği, düzelttiği ve/veya değiştirdiği iddia edilemeyecek, ilaç gibi tanıtılamayacak.
-Eşantiyonlar da takipte-
Hediye olarak dağıtılan kozmetik ürünler de Bakanlığın takibi altında olacak. Lokantalarda verilen kolonyalı mendiller, otellerde verilen şampuanlar, kremler.
Kılavuza göre bu ürünler, kozmetik üretim yerlerinde mevzuata uygun üretilecek.
Bu numunelerin iç ve dış ambalajında kullanım ve içerikle ilgili ayrıntılı açıklamalar yer alacak.
-Bu alanda ilk düzenleme-
Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu Başkan Yardımcısı Ercan Şimşek, kozmetik ürünlerin kullanımıyla ilgili yanlış bilgilerden kaynaklanan sorunların yaşanmaması ve halk sağlığının korunması amacıyla böyle bir düzenlemeye gidildiğini bildirerek, ''Yurt dışında nadir örneği bulunan kozmetik mevzuatlarından birisidir'' dedi.
İVEK © 2016 / Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
ZeplinGo® | Web Sitesi Tasarımı ile hazırlanmıştır.
İLETİŞİM